Jak drahé může být „zdarma“?

Myslíte si, že se (nejen) při nákupech rozhodujete racionálně? A jste si jistí? Behaviorální psycholog a ekonom Dan Ariely vás vyvede z omylu 🙂

Jak drahé je zdarma

Jaký vliv na nás mají reklamy a marketing? Jak se vyvarovat chyb při rozhodování a jak nenaletět zdánlivě výhodné ceně? Autor dokáže velmi jednoduchou a srozumitelnou formou vše vysvětlit a navíc ukázat na praktických příkladech. Kniha je plná pokusů a zajímavých témat ze života, díky kterým je vše jednoduše vysvětleno i pro naprosté laiky.

Bez zbytečné omáčky okolo a navíc vtipně. Dan Ariely předkládá čtenářům řadu experimentů, které po většinou sám s kolegy vedl, a jejich věděcké závěry interpretuje tak, abychom se z nich mohli poučit. Mnoho situací navíc budete poznávat i z běžného života – a budete se chytat za nos, jak jste se nechali nachytat 😀

Publikace je ale vhodná nejen pro laiky, kteří by se chtěli něčemu novému přiučit, ale samozřejmě také pro marketéry, ekonomy, obchodníky a další profese. Například se dozvíte to, proč se lidé nechovají vůbec tak racionálně, jak klasická ekonomika předpokládá.

Hodnocení


(zdroj: nakladatelství Práh)

Jak drahé je zdarma – Dan Ariely
Predictably Irrational, překlad Martin Jaroš
Práh, 2009, 216 stran
978-80-7252-239-2

Anotace

Také si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou?
Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko „zdarma“?
Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější?
Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není. Při rozhodování nás ovlivňuje spousta skrytých, iracionálních faktorů – od rozbouřených emocí přes společenské zvyklosti a předsudky až po rafinované marketingové triky.
Autor této vysoce ceněné knihy vám na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, předvede, jak se rozhodovat lépe – a jak už nikdy nesednout marketingu na vějičku.


Jak drahé je zdarma na ČBDB.cz.

Líbilo se vám? Sdílejte článek s ostatními!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email
Print this page
Print