Proces tvorby webu je relativně zdlouhavý. Zvláště, pokud je potřeba se dohodnout mezi více zúčastněnými stranami, které mají každá tu svou (správnou) představu o jeho podobě. Jak vše naplánovat, zkoordinovat a vyjednat, aby byl váš budoucí web ostrý jako břitva?
Role vašeho průvodce tímto nelehkým úkolem se ve své knize zhostil Jan Řezáč z House of Řezáč, který ji sám popisuje jako „Kánon návrhu webu pro zadavatele i webdesignery“. Publikace totiž není zaměřena na technologie nebo konkrétní detaily realizace webu, ale věnuje se spíše obecně problematice přípravy, specifikace požadavků, plánování a spolupráce. Ostatně, technologie se vyvíjejí, ale základní postupy jsou nadčasové.
Celá kniha je nádherně zpracovaná. Obsahuje množství milých a vtipných ilustrací, doplňujících poznámek a postřehů i odkazů na další literaturu, kterou si můžete prostudovat. Díky komplexnímu pohledu je vhodná jak pro začínající web developery / designéry, tak zadavatele a i mnohý zkušený praktik zde jistě najde pár užitečných podnětů, díky nimž bude moci svoji práci zase o něco zkvalitnit či posunout dál.
Jediným maličkým mínusem je možná velký formát, který sice působí hezky, ale na čtení je trošku nepraktický. Po mém prostudování vypadlo z lepené vazby dokonce pár listů. A to je škoda, protože se ke knize budete chtít vracet 🙂
Hodnocení
Web ostrý jako břitva – Jan Řezáč
House of Řezáč, 2016, 216 stran
978-80-270-0644-1
Anotace
Tato kniha za vás web nevytvoří. Udělá něco lepšího: ušetří omyly
Na fotbal, politiku a webdesign je u nás každý expert. Podle toho pak i weby vypadají: zmatená zadání, nesmyslné tendry, zneuznaní grafici, naštvaní klienti. A to vše jen proto, že se weby vaří jako lektvar. „Na zavářku selský rozum, přidat špetku intuice…“
Kniha Web ostrý jako břitva vám přehledně ukáže, jak u návrhu webu minimalizujete význam štěstí a náhody.
Web ostrý jako břitva na ČBDB.cz